loading...
طرفداران نوکیا
محسن نیروزاد بازدید : 32 چهارشنبه 10 اسفند 1390 نظرات (0)

ررسی تخصصی Nokia 700

محصول جدید نوکیا ، علیرغم جو سنگین و رقابتی حاکم بر بازار تلفن های همراه، هنوز هم برای جا باز کردن در دل مشتریان، پتانسیل لازمه را دارد. اینک Nokia 700 با پردازنده ی 1GHz و استفاده از سیستم عامل سیمبین Belle عرضه شده است . نوکیا 700 یک گوشی هوشمند کوچک برای انجام دادن کارهای بزرگ می باشد.

 

لازم است یک بار این گوشی را بدست بگیرید تا دریابید این گوشی زیبا چقدر خوش دست و در عین حال کوچک است . در پشت صفحه نمایش 3.2 اینچی لمسی ClearBlack AMOLED می توانید ظاهر آراسته سیمبیان Belle را مشاهده کنید . نوکیا 700 ، 4 باند از GSM و پنج  باند از 3G را پشتیبانی می کند . حال نگاهی به نکات قوت و ضعف این گوشی می اندازیم :

نکات کلیدی :

-          پشتیبانی از 4 باند از GSM و پنتا باند از 3G

-          دارای سنسور های مجاورت و شتاب سنج

-          دارای پردازنده ی (CPU)  1GHz

-          دارای سیستم عامل Symbian Belle

-          صفحه نمایش 3.2 اینچی AMOLED ، 16 میلیون رنگ nHD از نوع لمسی خازنی دارای رزولوشن 360×640 پیکسل و تکنولوژی نوکیاClearBlack

-          دارای 2 گیگابایت حافظه به صورت داخلی و کارت حافظه ی خارجی از نوع MicroSD که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را داراست .

-          دارای رادیو موج FM با RDS

-          دارای پورت های MicroUSB و خروجی صدای 3.5 میلی متری

-          دارای GPS با A-GPS

-          دارای Wi-Fi 802.11 b/g و بلوتوث استریو ورژن 3

-          دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت و قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی

-          قابلیت فیلم برداری 720p با نرخ 30 فریم در ثانیه

-          پشتیبانی از قناوری NFC

-          دارای قطب نمای دیجیتالی

-          دارای باتری 1080 میلی آمپری Li-Ion

-          پشتیبانی از فایل های آفیس و پرونده های PDF

-          دارای سنسور تنظیم کردن نور صفحه نمایش

-          شفافیت خوب صفحه نمایش

-          پشتیبانی از فلش

معایب اصلی :

-          باقی ماندن آثار انگشت روی صفحه نمایش

-          عدم تعبیه ی کارت حافظه خارجی همراه خود گوشی

-          دکمه های سخت افزاری کناره های گوشی بسیار نازک و کوچک

در ادامه باید اشاره داشت که این گوشی از آن جهت روانه ی بازار شده است که جای C6-01 را بگیرد و از لحاظ پردازنده  در واقع با Nokia 701یکسان است ، اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که این گوشی لاغر با این همه ویژگی بسیار بازیک و جذاب می باشد .

 

نگاهی 360 درجه به Nokia 700

نوکیا 700 یک گوشی جذاب و کوچک به حساب می آید و با این ابعاد کوچک دارای زیر 100 گرم وزن یعنی 96 گرم وزن بوده و دارای ابعاد 9.7 × 50.7×110 میلیمتر می باشد . این گوشی جمع و جور و لاغر یک گوشی جمع و جور و با کلاس و زیبا می باشد .

طراحی و ساخت

نوکیا 700 با بدنه ای ترکیب از پلاستیک و فلز ساخته شده است و این گوشی می توان گقت به زیبایی تمام ساخته شده است . در واقع به زبان عامیانه می توان گفت که طراحی نوکیا 700 بسیار تمیز ، آرگونومیک و عالی است .

نکته ی جالب توجه دیگر که می توان به آن اشاره داشت بدنه ی قابل بازیافت گوشی های جدید نوکیا است که طبق گفته های این شرکت 60% مواد بکار رفته در این گوشی قابلیت بازیافت برای تولید کردن گوشی های جدید را دارا می باشد . از طرف دیگر نوکیا 700 با یک شارژر 2mm عرضه شده است که دارای ویژگی های خوبی جهت کاهش مصرف انرژی می باشد .

نوکیا 700 دارای رنگ های خاکستری ، قرمز ، آبی طاووسی و بنفش می باشد . حال به بررسی کناره های گوشی می پردازیم : ابتدا با روی گوشی آغاز می کنیم که می توان در این قسمت یک صفحه نمایش 3.2 اینچی nHD ( 640×360 پیکسل ) از نوع ClearBlack AMOLED می باشد که به شما کنتراست تصویر عالی و رنگ مشکی واقعی می دهد . می توان گفت یکی از نکات قوت اساسی این گوشی صفحه نمایش آن است و نوکیا 700 در زیر نور آفتاب عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد .

در بالای صفحه نمایش می توان خروجی صدای مکالمات را مشاهده کرد . در کنار آن سنسور مجاورت قرار داده شده است که سبب می شود که گوشی شما هنگام مکالمات خاموش شود و در واقع از برخوردهای ناخواسته جلوگیری شده و مصرف باتری نیز کاهش یابد . در کنار آن نیز سنسور تنظیم اتوماتیک نور صفحه نمایش قرار داده شده است که با توجه به نور محیط ، نور صفحه نمایش را تنظیم می کند .

حال به پایین صفحه نمایش رجوع می کنیم . در این قسمت 3 کلید سخت افزاری دیده می شود . کلید های کناری جهت تماس بوده و کلیدی که در وسط قرار داده شده است کلید دسترسی به منو می باشد . پایین تر از آن اسپیکر گوشی قرار داده شده است که کل عرض گوشی را در بر گرفته و از طراحی زیبا و جدید برخوردار است . در این قسمت علاوه بر اسپیکر میکروفون اولیه ی گوشی نیز قرار داده شده است .

 

در کناره ی پایینی گوشی تنها نکته ی قابل مشاهده شیار برای آویز می باشد .

کناره ی سمت راست نوکیا 700 دارای 4 دکمه می باشد که در بالا 2 کلید جهت تنظیم صدا قرار داده شده است و کمی پایین تر از آن دکمه ی قفل و باز کردن گوشی و در آخر کلید اختصاصی شاتر دوربین قرار داده شده است . دکمه ها نازک و بلند بوده و در مجموع از بازخورد خوبی برخوردار است . اما نکته ی منفی در مورد کلید شاتر دوربین آن است که از ضربات 2 گانه پشتیبانی نمی کند (به جهت نداشتن فوکوس اتوماتیک) .

کناره ی سمت چپ گوشی فاقد هر گونه کنترل است و در این قسمت خالی به زیبایی می توان ترکیب فلز و پلاستیک را مشاهده نمود .

در کناره ی بالایی گوشی پورت های ارتباطی که هر 2 آنها برای شارژ کردن نیز مورد استفاده می تواند قرار بگیرد ، از قبیل شارژر 2mm وMicroUSB قرار دارد . همچنین خروجی استاندارد صدای 3.5 میلی متری در این گوشی قرار داده شده است که سبب شده است هرگونه هدستی را بتوان به آن متصل نمود .

کناره ی پشتی گوشی که باز هم ترکیبی از فلز و پلاستیک در این قسمت مشهود است ، میزبان فلاش LED و دوربین 5 مگاپیکسلی می باشد . در پایین این قسمت میکروفون دوم گوشی را می توان مشاهده نمود که جهت کم کردن نویز های صدا در این گوشی تعبیه شده است .

 

با خارج کردن کاور فلزی پشت گوشی ، اسلات سیم کارت و کارت حافظه ی خارجی و باتری 1080 میلی آمپری آن قابل مشاهده می باشد . که طبق تست ها در حالت 2G این گوشی می تواند 465 ساعت و در حالت 3G ، 450 ساعت در حالت آماده باش قرار بگیرد و در حالت 2G ، 7 ساعت و 10 دقیقه و در حالت 3G ، 4 ساعت و نیم مکالمه ی مداوم داشت . همچنین با نوکیا 700 می توان به مدت 47 ساعت موزیک پخش کرد ، اما در زمینه مدت زمان عمر باتری اطلاعات بیشتری در دسترس نیست .

در جمع بندی این قسمت می توان گفت که این گوشی از طراحی زیبایی برخوردار است و در مجموع خوش دست است و با توجه به صفحه نمایش عالی آن و سیستم عامل به کار رفته در آن می توان به نوکیا دیدگاهی مثبت داشت .

رابط کاربری

در بخش رابط کاربری می توان گفت سیمبین درست در پشت سیستم عامل های آندروید و iOS قرار می گیرد و البته تجربه ی متفاوت به شما می دهد . از ویژگی های جدید Belle می توان به عناصر جدید در بخش منو ها و صفحه نمایش و برنامه ها و مهمترین قسمت یعنی Notification Areaاشاره داشت .

   

ویجت ها در سیمبین 3 چندان کامل به نظر نمی رسد ، اما در Belle بروز رسانی هایی انجام شده است و بر خلاف سیمبین 3 ، سیستم عاملBelle دارای 6 Homescreen می باشد که برای هر کدام از آنها می توانید ویژگی های خاص ، اختصاص داده و پس زمینه های متنوعی برای هر کدام قرار داد و یا اگر به صفحه اصلی احتیاج ندارید می توانید آنها را حذف نمایید . عکس زیر مربوط به حالت تماس می باشد .

 

ضربه زدن و نگاه داشتن بر روی یک ویجت و یا میانبر ها حالت ویرایش را فعال می سازد و در این حالت شما می توانید آن را حرکت دهید ، حذف نمایید و یا تغییرات دیگری را در آن اعمال کنید .

در پایین صفحه نمایش 3 دکمه ی مجازی یافت می شود که دکمه ی سمت چپ شما را به منو رجوع می دهد و دکمه ی واقع شده در مرکز شما را به قسمت شماره گیری رجوع می دهد .

نکته ی دیگر Notification Area می باشد که شباهت هایی به Notification Area به کار رفته در آندروید و iOS 5 دارد . در این قسمت شما دارای نواری از اطلاعات ارتباطی و 4 تنظیم از قبیل Mobile Data ، Wi-Fi ، Bluetooth ، قرار دادن در حالت Silent و یا خارج کردن آن می باشید که می توانید خیلی سریع با استفاده از این 4 میانبر تغییرات خود را اعمال کنید .

حال به قسمت منوها رجوع می کنیم . این قسمت روحی تازه گرفته است و از زیبایی خاصی برخوردار است . شما نمی توانید همانند iOS اقدام به فولدر (پوشه) سازی نمایید و بدین منظور شما ابتدا باید پوشه را ایجاد نمایید و برای این کار شما باید به قسمت منو رجوع کرده و در این قسمت و در پایین صفحه نمایش کلید راست را جهت تنظیمات فشار دهید و از طریق آن به ساخت پوشه اقدام نمایید . در این بخش از تنظیمات همچنین تنظیماتی از قبیل حالت نمایش منو ها ، دسته بندی آیکون ها نیز در دسترس است . بعد از آن باید بر روی آیکون مورد نظر خود ضربه زده و نگاه دارید تا منوی کوچکی باز شود و از طریق آن آیکون و یا فایل مورد نظر را به آن پوشه انتقال دهید .

همچنین شما در قسمت منو می توانید فایل ها را بر اساس حروف الفبا داشته باشید و یا اینکه خود به صورت دستی اقدام به انجام این کار کنید ، ناگفته نماند که امکان ایجاد میانبر از فایل بر روی صفحه اصلی نیز امکان پذیر است .

 

در این رابط کاربری امکان جستجو نیز اضافه شده است . هنگامی که در صفحه ی اصلی منوها هستید، در نوار پایینی صفحه نمایش ، میانبری که در وسط قرار داده شده است این قابلیت را به شما می دهد تا در بین فایل ها و نرم افزار های خود به جستجو بر اساس نام بپردازید ، این قابلیت زمانی کاربرد خود را نمایان می سازد که تعداد نرم افزار های نصب شده بر روی گوشی شما زیاد باشد .

در مورد تجربه با سیمبین Belle می توان گفت که این رابط و سیستم عامل بسیار روان است و با توجه به قدرت سخت افزاری و استفاده از پردازنده ی 1GHz ای مشکلی سیمبین در آینده نخواهد داشت و کارهای چند وظیفه ای سنگین را می توانید با سرعت بالا با استفاده از آن انجام دهید .

مرورگر Nokia 700

رابط کاربری مرورگر استفاده شده در این گوشی کمی تغییر کرده است ، اما این بدان معنی نیست که ویژگی خیلی مهمی به آن اضافه شده باشد .

در بالای مرورگر شما نوار URL را دارید که به صورت خودکار پنهان می شود و در پایین با زدن دکمه ی سمت راست ( Option ) به تنظیمات بیشتری می توانید دست یابید . همچنین در پایین مرورگر میانبرهای حرکت رو به جلو و عقب ، Bookmark و دسترسی به پنجره های فعال موجود می باشد که این امکانات سبب می شود که راحت تر از همیشه از مرورگر استفاده نمایید . در پنجره تنظیمات شما به آپشن های مختلفی از جمله فید های RSS ، بیشترین بازدید شده ها  و ... دسترسی خواهید داشت و آپشن More امکانات و تنظیمات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد .

   

باید اضاهه کرد که این مرورگر Flash Lite 4 را پشتیبانی می کند و گفته شده است فایل های ویدیویی 360p در آن قابل نمایش می باشد ، اما در هنگام بارگذاری سایت های حاوی فلش کمی کند بوده و در هنگام زوم کردن و خارج کردن از زوم این کار با تاخیر انجام می شود که می توان این نکته را جنبه ی منفی آن به حساب آورد . از طرف دیگر مرور گر استفاده شده در Belle طبق گفته های نوکیا 3 برابر سرعت بیشتری دارند و ما نتوانستیم این موضوع را به اثبات برسانیم چرا که Bookmark مناسبی برای مقایسه مرورگر Anna و Belle در دسترس نیست .

دفترچه تلفن و امکانات ارتباطی

در نگاه اول می توان گفت که نوکیا 700 دارای دفترچه تلفن ه و در عین حال پیشرفته می باشد . زمانی که دفترچه تلفن را باز می کنید در بالا 2 لبه وجود دارد که لبه ی اول مخاطبین شما را به نمایش می گذارد و لبه ی دوم امکان گروه سازی را برای شما فراهم می کند . در هنگام مشاهده ی مخاطبین ، مخاطبین به صورت لیستی بر اساس حروف الفبا تعریف شده اند . در پایین این رابط شما 4 میانبر را مشاهده می کنید که به ترتیب از چپ به راست برای شما توضیح می دهیم .اولین میانبر برای بازگشت می باشد . دومین میانبر جهت ساخت مخاطب جدید به کار می رود و سومین میانبر به شما امکان جستجو در بین محاطبین را می دهد و آخرین میانبر تنظیمات بیشتری از قبیل ادغام 2 مخاطب ، یکپارچه سازی ، اطلاعات مموری ، تنظیمات و کپی کردن مخاطب در اختیار شما قرار می دهد .

   

با کلیک بر روی افزودن مخاطب وارد پنجره ی مربوط به آن می شوید .در این قسمت فیلد های متنوعی وجود دارد ، همچنین می توان فیلدی را حذف نمایید و یا اینکه فیلدی را بر اساس نیاز از فیلد های زیاد موجود در گوشی به فیلدها اضافه نمایید . همچنین می توانید مشخصات کلیدی کاربر را وارد کرده و زنگ مشخص به آن اختصاص دهید ، همچنین امکان قرار دادن تصویر مخاطب نیز وجود دارد ، با قرار دادن عکس برای مخاطب مورد نظر ، در صفحه ی اول دفترچه تلفن پیش نمایش کوچکی از آن قابل مشاهده می باشد .

 

با ورود به هر مخاطب اطلاعات مربوط و پایه ای آن قابل نمایش بوده و عکس آن نیز نمایش داده می باشد . گزینه ی اول برقراری تماس با مخاطب می باشد که با زدن بر روی آن اقدام به شمارهگیری خواهد کرد ، گزینه ی بعدی شما را به قسمت پیام رسانی با آن مخاطب مورد نظر رجوع می دهد و با زدن میل می توانید از برنامه ی میل گوشی با مخاطب مورد نظر خود در ارتباط باشید و در نهایت گزینه ی آخر مربوط به برقرار مکالمات تصویری است .

در این قسمت نیز شما 2 لبه ی مجزا دارید . در لبه ی اول اطلاعات و امکاناتی که در بالا ذکر شده قابل مشاهده است و در لبه ی بعدی اطلاعات جامع و کامل شامل تمام فیلد های به کار رفته موجود است و می توانید با ضربه زدن بر روی هر کدام از آنها اقدام به ویرایش نمایید .

قابلیت های تلفنی خوب

در حین مکالمات تلفنی با Nokia 700 با هیچ مشکلی مواجه نشدیم . مدار سیگنال ها خوب بوده و در شرایط مختلف افت شدید سیگنال را تجربه نکرد . صدای خروجی آن نیز قابل قبول است و به اندازه ی کافی بلند می باشد . از طرف دیگر وجود میکروفون دوم علاوه بر میکروفون اول سبب شده است تا صدای ورودی خوبی را داشته باشیم .

شماره گیری هوشمند هم در این گوشی در دسترس است و مثل همیشه کاربردی است و تنها کافی است چند حرف از نام مخاطبین مورد نظر را تایپ کنید و آن را برای برقراری تماس یا ارسال پیام از لیست به نمایش در آمده انتخاب نمایید .

پیام رسانی

به جرئت می توان گفت که Nokia 700 در بخش پیام رسانی تمام احتیاجات شما را بر آورده خواهد ساخت . پیام های شما به صورت حباب وار به نمایش در می آید . اکر محتویات چندرسانه ای به پیام تان بیافزایید ، پیام مربوطه به صورت خودکار به یک MMS تبدیل خواهد گشت. اگر یک آدرس ایمیل را به عنوان گیرنده تایپ کنید ، پیام به یک ایمیل تبدیل می شود. در هر دو حالت ، شمارشگر کاراکتر ها به شمارشگر داده تبدیل شده و به جای تعداد کاراکترها ، کیلوبایت ها را به شما نمایش خواهد داد.

صفحه کلید QWERTY عمودی هم از گزینه های در دسترس است و مهم تر از همه در شکلی آراسته عرضه شده است ، صفحه کلید نیمی از صفحه را اشغال کرده و نیم دیگر آن در اختیار کاربر برای درج متن قرار داده می شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 41
  • بازدید کلی : 1,585