loading...
طرفداران نوکیا
محسن نیروزاد بازدید : 28 چهارشنبه 10 اسفند 1390 نظرات (0)

مرور نوکیا 500؛ در جستجوی Anna

معرفی

نسل جدید گوشی های سیمبیان(Symbian) یک گیگا هرتزی میتوانند ما را به دوردستها خواهد برد. برای شروع گوشی نوکیا 500 مورد مناسبی است. باور عمومی اینست که با همین مقدار بودجه، چیزهای هیجان انگیز تری نسبت به سیمبیان وجود دارد؛ اما نوکیا 500 شما را وا میدارد تا در این مورد دوباره فکرکنید.

   

نوکیا500 در محیط Anna وارد فروشگاه ها میشود نسخه ی Belle که در آینده عرضه میشود به آن ارزش ویژه ای خواهد بخشید. به نظر می رسد نوکیا 500 حتی بدون جدیدترین نرم افزار هم به اندازه ی کافی مورد توجه قرار بگیرد.

 

نکات کلیدی:

·         پشتیبانی چهارگانه ی باند GSM/GPRS/EDGE

·         3G 5 بانده و پشتیبانی 14.4 Mbps HSDPA و5.76 Mbps HSUPA

·         صفحه نمایش 3.2 اینچی با 1 ملیون رنگ و ظرفیت TFT.رزولوشن تصویر 640 x 360 پیکسل

·         دوربین 5 مگا پیکسلی با فکوس ثابت و ظبط ویدئو VGA، 15 فریم در ثانیه؛ و قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی

·         سیستم عامل Symbian Anna

·         پردازنده (CPU ) 1 GHz ARM 11 و 256 MB RAM

·         دارای Wi-Fi 802.11 b/g

·         دریافت کننده ی GPS با پشتیبانی A-GPS و جهت یاب صوتی مادام العمر

·         قطب نمای دیجیتالی

·         ورودی کارت microSD  

·         ساپورت ویدئوهای DivX and XviD

·         شتاب سنج داخلی و حس گر مجاورت

·         جک 3.5 میلیمتری صوتی استاندارد

·         پورت  USBمیکرو

·         ساپورت برنامه های فلش Flash و Javaبرای مرورگر وب

·         امکان شماره گیری سریع

·         بوتوث استریو نسخه ی 2.1

·         یکپارچگی شبکه های اجتماعی

·         کاور پشتی قابل تعویض

 

معایب اصلی:

·         سیمبیان Anna همچنان رسیدن به آندروید و iOSفاصله دارد.

·         فکوس دوربین ثابت و دوربین بدون فلاش است و کیفیت تصویر پایینی دارد.

·         کیفیت  ضبط ویدئو ضعیف است.

·         امکان نسبتا محدودی برای استفاده از نرم افزار شرکتهای دیگر3rd party software)) دارد.

·         عدم امکان جابجایی کارت حافظه در حالت گوشی روشن Non-hot-swappable

·         عدم امکان رویت فایلهای آفیس

·         پخش نامناسب ویدئو

·         تاخیرهای چشمگیر در مرورگر

 

نوکیا در مورد سخت افزارها چیزی کم نگذاشته تا تپشی در پردازنده و سرعت داده های مدل 500 بوجود بیاورد.بسته ی اتصالی عالی با مواردی مثل پوشش دهی پنج باند HSPA و جهت یاب ماهواره ای   SatNavبسیار عالی است.

از طرف دیگر آنها باید با افزایش قدرت در نتیجه ی کاهش در قسمتهای دیگر هماهنگ شوند.

 

 پرداخت کاملا پلاستیکی ونمایشگر TFT قوی چیزهایی هستند که میتوانند با هم سازگاری داشته باشند. فکر میکنیم که کاور قابل تعویض به هدف مخاطبین کمک میکند.

ابزارهای چند رسانه ای و تصویربرداری بی کیفیت چیزهایی هستند که باید در موردشون اعلام هشدار کرد اما فکر میکنیم لیست بلندی از محدودیت ها برای یک اسمارت فون تعجب برانگیز نباشد.

به هر حال  تلف کردن وقت با معرفی طولانی نکته ی خاصی ندارد.این اولین دفعه نیست که به نوکیا 500 برمیخوریم. میدانیم که چه چیزی باید انتظار داشته باشیم اما این دفعه تمرکز روی قابلیتهای واقعی خواهد بود و نمیتوانیم بدون بررسی معمول سخت افزارها اینکار را انجام بدهیم.

 

محتویات داخل بسته بندی گوشی نوکیا500

در این مدل کارت حافظه از جعبه حذف شده. بسته بندی ابتدایی است و تنها شامل موارد ضروری میشود: یک شارژر جمع و جور، یک کابل میکرو یو اس بی و یک هدست تک.

 

 

نگاهی 360 درجه به نوکیا 500

نوکیا500 با اندازه های 111.3 x 53.8 x 14.4 mm گوشی جمع و جوری به حساب می آید تا وقتی که نوکیا 700 در میان نباشد.این دو گوشی صفحه ی نمایشگر های یک اندازه و ارتفاع و عرض نسبتا یکسان دارند اما نوکیا 500  به طرز چشمگیری چاق تر است.

 

طراحی و ساخت

ترتیب قوی کاورهای رنگارنگ به نوکیا500 ظاهر جوان میدهد اما به جز این مورد، گوشی طراحی محافظه کارانه ای دارد. یک دستگاه لمسی با ظاهر طراحی ساده و پرداخت ارزان قیمت که چیز فوق العاده ای در مورد آن وجود ندارد.

منحنی عقب آن را برای نگه داشتن راحت می ​​کند و پرداخت پلاستیکی منعطف و نرم آن لمس دلپذیری دارد اگرچهاحتمالا چندان با دوام نخواهد بود. متاسفانه شیشه ی روی صفحه نمایش و قاب براق سیاه بسرعت با اثر انگشتپوشیده میشود. اگر شما بخواهید نوکیا500  ظاهر خوبی داشته باشد، نیاز به تمیز کردن منظم دارد. پرداختپلاستیکی نرم قاب پشت خیلی با استقامت نیستبه نظر می رسد بسادگی با قرار دادن در جیب یا گذاشتن روی میز روی ان خراش میفتد.

نمای این گوشی را صفحه ی نمایش لمسی خازنی 3.2 اینچی(360x640)  گرفته استاین رزولوشن متناسب بااندازه صفحه نمایش است وصفحه نمایش با رنگ زنده و جزئیات کافی خوب به نظر می رسد اما مانند تکنولوژیClearBlack نیست. متاسفانه، قابلیتهای گوشی در محیطهای خارجی در حد متوسط رو به ضعیف هستند. روشنایی باید در حد ماکسیمم  تنظیم شده باشد، تا در اکثر موقعیت ها جوابگو باشد.

 

زیر صفحه نمایش دو دکمه ی تماس و در بین آنها دکمه ی فهرست قرار دارد. میکروفون نوکیا 500 درست بالای آنها در قاب صفحه نمایشگر  است. خروجی صدای گوشی بالای صفحه ی نمایشگرجایی که محیط یابنده ی نور و حسگر برای از کار انداختن نمایش در هنگام مکالمه وجود دارد.

سمت راست گوشی ویژگی هایی مانند دکمه قفل ، که جایگزین قفل کشویی است که-معمولا بر روی گوشی هایسیمبین دیده میشود- دارد .کلید صدای نازک و لمسی بالای آن است.

 

چیزی در قسمت چپ نوکیا 500 وجود ندارد.

قسمت بالا جایی است که ورودیهای اتصالات قرار دارند.ورودی پورت میکرو یو اس بی برای شارژ کردن و ارتباطات داده ها طراحی شده است. ورودی دو میلیمتری استاندارد شارژر و جک 3.5 میلیمتری صوتی  هم در این قسمت  قرار دارند. تمام ورودیها بدون محافظ هستند و امکان ورود ذرات ریز در هنگام استفاده ی معمولی وجود دارد.

 

 کف دستگاه تنها شامل روزنه آویز است.

نوکیا 500 کاملا مشکی است اما با یک جفت کاور پشتی اضافی به رنگهای آبی و قرمز همراه است. کاور مشکی سرتاسر کف گوشی را میپوشاند تا تاکید رنگ زیبایی ایجاد کند.

در پشت گوشی لنز دوربین 5 مگا پیکسلی و بلندگو وجود دارد. نوکیا 500 فلاش و دکمه ی دوربین ندارد. در مورد دوربین تنها شامل شاتر مجازی است. لوگوی نوکیا به زیبایی در زمینه ی پلاستیکی نرم آن حک شده.

قدرت باتری این گوشی از نوع لیتیم 1110 میلی آمپر /ساعت است، محفظه سیم کارت و اسلات کارت حافظهmicroSD  زیر آن قرار دارد. گفته میشود که نوکیا 500در حدود 500 ساعت با دو گیگ حالت آماده باش و 455 ساعت با سه گیگ. زمان مکالمه به ترتیب هفت ساعت و 5 ساعت است.

نوکیا 500 در دست احساس راحتی میدهد و برای حمل بی دردسر است. در واقع دستگاهی است که بسادگی طراحی شده و ما سطح براق نهایی پلاستیکی آنرا در نظر نمیگیریم. کاور های قابل تعویض پشتی تنها نکات طراحی قابل ذکر هستند.

 

در حالت تعلیق با Anna ، در انتظار  Bell

گفته شده است که نوکیا 500 به سیمبین Belle  برسد، هر چند که باید تا پایان سال منتظر این اتفاق باشیم.سیمبیان Anna از آن است که برای هم بودن  و شما ام فکر آن حس بی نقص در ورود به سطح گوشی های هوشمند ساخته شده است حداقل این چیزی است که ما فکر.میکنیم. فعلن باید به امید این باشیم که شایدSymbian Belle بتواند چیزی برای بهتر کردن وضعیت داشته باشد.

مسئله ای که وجود دارد اینست که نوکیا 500 خیلی خوب عمل نکرده است. مثلا تاخیر در اجراها بسیار زیاد وجود دارد حتی در امور ساده ای مثل اسکرول کردن پانل های صفحه ی اصلی که مسئله ی بزرگی نیست اما موجب میشود کمتر تحت تاثیر قرار بگیریم و البته فکر میکنیم این همان چیزی است که از یک گوشی 1GHz انتظار می رود.

صرف نظر از این نسخه Anna تغییرات جدیدی را معرفی میکند که باعث میشود Symbian بهتر از پیشینیان خود باشد نوکیا نهایتا ورودی متن ها را ثابت کرد (هرچند کار را بطور کامل و درست انجام نداده) و همینطور مرور گر و اپلیکیشن های دیگر به روز شده اند. اما هنوز چندین مسئله وجود دارند که نیازمند ورود Belle و جانشینان آن هستند.

صفحه اصلی آنا سیمبین متشکل از سه پانل است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 31
  • بازدید کلی : 1,575